Olaszországban jártunk…

A tanév végének közeledtével iskolánk lehetőséget biztosított egy 5 napos kirándulásra Olaszország keleti részébe. Szerdai nap 3 órakor indultunk, na nem délután, hanem hajnalban. A korán kelés mégsem okozott problémát. A buszt nem csak a mi iskolánk diákjai és kísérő tanárai töltötték meg, utastársakért még megálltunk Pesten és Lábodon is.

A hosszú utunkat jelentősen szebbé tette, hogy miközben Szlovénián haladtunk át, festői környezet tárult elénk. Triesztbe érkezve a Miramare kastély volt az első célállomás. Az épület csodálatos volt, de nem lehetett megfeledkezni a körülölelő tengerről és gyönyörű kertjéről sem. Estére már Bibioneban voltunk, ahol a szállásunkat foglaltuk el, ami meghaladta az elvártakat. Érkezésünk után kipakoltuk táskáinkat, illetve bőröndjeinket, egy frissítő zuhany után a tengerpartra igyekeztünk.

Az ezután követő képkockák valószínűleg mélyen bevésték magukat mindannyiunk emlékezetébe, a tenger nyújtotta látvány felejthetetlen volt. A következő nap a szabadprogramnak lett szentelve. A többség a nagy meleg miatt jelentős idejét a tengerparton, illetve a tengerben töltötte. Emellett a városban tettünk egy körutat és megismerkedtünk környékével.

Feltöltődve, kipihenten másnap reggel a szállást elhagyva Sirmione, Padova, Verona várt ránk. Talán mondanom sem kell, hogy gyönyörű látványban volt részünk. Itt lehetőségünk volt nyílt csónakázással eltölteni szabad időnként. Filmek egyes jeleneteire emlékeztető városkép fogadott minket Padovában és Veronában. Az utcán utcazenészek játszottak, a tér közepén piac, körülöttük üzletek. Este az eseménydús nap után többekben tudatosult, hogy utolsó éjszakájukat töltik az olasz tengerpart közelében, ezért még egy búcsúsétára lementünk a végeláthatatlan víz társaságába. A késő esti program egy kis beszélgetéssel zárult, majd párnára hajtva fejünket vártuk a következő reggelt, amikor a lagúnák városa és szigetei vártak ránk. Az utolsó napunkon rájöttünk miért is van sokak szobája Velencéről készült képekkel kitapétázva. A város nem volt hasonlítható semmi máshoz, véleményem szerint a képeket nem csak a fényképezőgépek őrzik majd meg. A városnézés után hajóval utaztunk Murano és Burano szigetekre. Muranoban a híres muranoi üveg születését tekinthettük meg, majd Buranoban nem megszokott színáradat fogadott minket. Sokat elmond a szigetről, hogy két egyforma színű házzal nem találkoztam. Kiradírozhatatlan napokban volt részünk, az idő ezeken a képeken nem tud torzítani. Ezúton is meg szeretném köszönni a szervezésben résztvevőknek, hogy ilyen élményben lehetett részünk!

Czesznak Zsolt
10.C

img:

Belépés

60 éves a sarkadi középiskola

Tablók

Támop 3.1.7. - Mintaközvetítés az Ady Endre -Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban

Leonardo da Vinci program

Képzéseink

Tanulmányi versenyek 2012.

Új Magyarország FEJLESZTÉSI TERV

Képzés, tudás, oktatás a sarkadi Ady Endre - Bay Zoiltán Középiskola és Kollégiumban

Képzés, tudás, oktatás a sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és kollégiumban